Acceptance

Starting point

Sleepover

End

Nature from the best view

Avtale om at en IT-tjeneste, prosess, plan eller en annen leveranse er fullført, presis, driftssikker og i henhold til definerte krav. Akseptanse følger vanligvis etter en evaluering eller testing. Akseptanse er ofte nødvendig før en kan gå videre til neste fase i et prosjekt eller i en prosess

ITIL som et rammeverk for ITSM

 

  • The IT Infrastructure Library
  • ITIL utarbeidet av den Britiske staten på slutten av åttitallet
  • ITIL beskriver prosesser, roller, og funksjoner innen tjenesteadministrasjon.
  • Beskriver “The Service Lifecycle” fra strategi, design, implementering, operasjon, og utfasing.
  • Et sett med “Best Practices” utarbeidet av de ledende i bransjen.
  • Version 2 publisert 2001
  • Versjon 3 publisert 2007

Hva er ITIL?

 

The Service Lifecycle

– Serice Strategy

– Service Design

– Service Transition

– Service Operation

 

Continual Service Improvement

  • ITIL er basert på hva “de beste” gjør i praksis.
  • Hva de beste gjør vil alltid være i forandring, så husk: ITIL er ikke nødvendigvis fasiten.

Viktige begreper i ITIL

• Prosesser • Roller • Funksjoner • The Service Lifecycle

Kunnskap innen :

Webutvikling og Nettbutikk-løsninger

Innføring i webteknologier og programmering

Nettbutikk - Standard

Grunnleggende ferdigheter i desig

Nettbutikk - Standard

Løse reelle oppdrag for bedrifter og andre oppdragsgivere

Nettbutikk - Avansert

Et særskilt fokus på ­mobile media (smarttelefoner, nettbrett og lignende)

Tilleggsmoduler

Logo

AT Consult, Thuniel - Org.nr.: 984 429 797 VAT.